رویدادها آرشیو خبر ها
پروژه سوپر لیگ و اظهارات اندره آ انیلی: زمان سازش نیست، ما به اصلاحات عمیق تری فکر می کنیم

پروژه سوپر لیگ و اظهارات اندره آ انیلی: زمان سازش نیست، ما به اصلاحات عمیق تری فکر می کنیم

همان طور که انتظار داشتیم و می دانستیم پروژه پرسروصدای سوپرلیگ مختومه نشده بود و تنها برای مدتی مسکوت ماند تا در فرصت مناسب سران اصلی این پروژه یک بار دیگر صحبت از تشکیل و بازگشت دوباره آن به زبان بیاورند و به نظر میرسد که امروز آن روز مهم بود.

 

از صبح اخباری در خصوص مطرح شدن رسمی پروژه بازگشت سوپرلیگ در خبرگزاری های رسمی منتشر شد و در ادامه واکنش های بسیار تند چفرین، رئیس یوفا در کنار تباس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا شرایط را کمی از حد معمول بحرانی تر کرد. با این حال اندره آ انیلی، مدیر باشگاه یوونتوس که از مدیران اصلی و طراحان اولیه سوپرلیگ به حساب می آید در کنفرانس مطبوعاتی ای شرکت کرد و تاکید دوباره ای به نیاز شدید فوتبال اروپا با اصلاحات داشت.

 

فوتبال اروپا به شدت به اصلاحات نیاز دارد، اول از همه می گیوم که من به هیچ سوالی در خصوص تباس پاسخ نخواهم داد. صحبت های او نشان دهنده شخصیت اوست وچنین شخصی برای خودش صحبت می کند. (خاطر نشان می کنیم که تباس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در اظهار نظری تند ساعاتی پیش گفته بود، یوونتوس، رئال مادرید و بارسلونا بیشتر از پوتین دروغ می گویند.)

 

سوپرلیگ

 

چرا تصور می کنید که سوپرلیگ شکست خورده؟ این برنامه شکست نخورده است. یوفا به خوبی می دانست که من به عنوان مدیر یووه بر روی پروژه و برنامه متفاوتی کار می کنم. این پروژه ای تک نفره نیست، در اینجا دوازده تیم حضور دارند، دوازده تیم قرارادی صدوبیست صفحه ای را امضا کرده اند و در این میان یازده باشگاه همچنان به تعهدات این پروژه متعهد هستند. فکر می کنم به اندازه امروز کمله سوپرلیگ را نشنیده باشم. آنچه که ما فکر می کنیم یک ساختار دولتی ست که با اهداف مناسب پیش نمی رود، ما به دنبال جایگزین نیستیم ما به دنبال یک صنعت و اداره آن هستیم.

 

اصلاحات

 

دیگر سازشی در کار نخواهد بود. ما نیاز شدیدی به اصلاحات عمیق تری داریم. آیا یک نهاد انحصاری می تواند تجارتی مانند فوتبال را رهبری کند. فکر نمی کنم.

 

ارائه طرح جدید سوپرلیگ

 

منتظر تصمیم و قضاوت دادگاه اروپا هستیم.

 

انحلال یوفا

 

من از یک حکومت شفاف حمایت خواهم کرد. منتظر می مانم تا شورای عدالت اروپا پاسخ دهد که آیا نهاد فعلی مناسب و صلاحیت درست را دارد یا خیر.

 

و اما یووه

 

یوونتوس را طی سال های بسیار نزدیک در سطحی می بینم که می تواند در بالاترین سطح از رقابت ها حضور داشته باشد.

 

گفتنی ست در واکنش های نخست به اعلام بازگشت پروژه سوپرلیگ، چفرین، رئیس یوفا گفته بود:

 

من واقعا از صحبت کردن در مورد سوپرلیگ خسته شده ام، آنها در زمان همه گیری این مزخرفات را می گفتند و حالا در طول جنگ پروژه دیگری را برنامه ریزی می کنند، آنها در دنیای موازی زندگی می کنند. انیلی متجاوز و دیکتاتور است، او پوتین دنیای فوتبال است، حتی جنگ نیز او را انسان خوب تری نکرده، او مایه شرمساری است.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: